۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کالباس مرغ خانگی و ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کالباس مرغ خانگی و ساده با طعم بسیار عالی

کالباس مرغ به عنوان یکی از محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار در بازار، از ترکیب گوشت مرغ، سبزیجات و طیف گسترده ای از ادویه جات متنوع تهیه می شود. این محصول با طعم و مزه ای لذیذ و خوشمزه، از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است. برای آشنایی کامل با روش تهیه کالباس مرغ به صورت مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۵۰ گرم
سیر۳حبه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
هویج½ هویج
قارچ۴ عدد
روغن زیتون یا روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
پسته (اختیاری)به مقدار کافی
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۱ و نیم قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری

کالباس مرغ خانگی و ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کالباس خانگی مغذی و سالم، ابتدا هویج را شسته و پوست آن را جدا کرده، سپس به صورت قطعات کوچک خرد می کنیم. همچنین قارچ را شسته و پوست اضافی آن را برداشته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله 2

سپس هویج خرد شده و قارچ ورقه ای را در دستگاه بخار پز قرار داده تا نیم پز شوند. در همین حال، سینه مرغ را شسته، استخوان آن را جدا کرده و به قطعات کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله 3

پوست سیر را جدا کرده، شسته و همراه با قطعات گوشت مرغ در غذاساز می ریزیم. سپس پاپریکا، پودر سیر، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را به آن اضافه کرده و با دور تند مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله 4

در ادامه نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کرده و دوباره با دور تند مخلوط می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند. سپس هویج و قارچ نیم پز شده را به مخلوط گوشت مرغ اضافه کرده و با لیسک خوب مخلوط می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله پوست اولیه و ثانویه پسته را جدا کرده و مغز آن را خرد می کنیم. سپس مغز پسته را همراه با روغن زیتون یا روغن مایع به مخلوط اضافه کرده و دوباره با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود.

مرحله 6

برای قالب دهی، یک لیوان مقاوم در برابر حرارت را انتخاب کرده و داخل آن را با روغن مایع چرب می کنیم. سپس مقداری از مخلوط کالباس را داخل لیوان ریخته و با یک جسم مناسب فشرده می کنیم تا منسجم شود.

مرحله 7

مقداری دیگر از مخلوط را اضافه کرده و دوباره فشرده می کنیم تا هوای اضافی بین مخلوط از بین برود. سپس روی لیوان ها را با فویل آلومینیومی پوشانده تا از ورود آب و هوا جلوگیری کنیم.

مرحله 8

لیوان ها را درون قابلمه حاوی آب جوش قرار داده و درب قابلمه را بسته، سپس حرارت را متوسط کرده تا کالباس ها به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزند. پس از آن، لیوان ها را از آب خارج کرده و در دمای محیط کاملا خنک می کنیم.

مرحله 9

در نهایت، لیوان ها را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار داده تا کالباس مرغ استراحت کند. سپس فویل آلومینیومی را برداشته و کالباس ها را از لیوان خارج کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم. نوش جان!