۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد روسی به روش اصلی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد روسی به روش اصلی و با طعم بسیار عالی

سالاد روسی یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین سالادهای سنتی کشور روسیه است. این سالاد از ترکیب مواد غذایی متنوعی نظیر سیب زمینی، هویج، کلم، ماهی کنسرو شده و سایر مواد تشکیل شده و طعم و مزه منحصر به فردی دارد. تهیه این سالاد به روشی خاص و مرحله به مرحله انجام می شود که در این مقاله به طور کامل و تفصیلی به آموزش طرز تهیه سالاد روسی در خانه پرداخته خواهد شد. با دنبال کردن این راهنمای گام به گام می توانید این غذای لذیذ و سنتی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۳ عدد
هویج۲ عدد
خیارشور۲۰۰ گرم
شوید۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۱ عدد
کنسرو نخود فرنگی⅓ پیمانه
کنسرو ذرت½ پیمانه
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد روسی به روش اصلی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد روسی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا سس را آماده می کنیم. برای این منظور، سس مایونز را همراه با ماست پرچرب، آب لیمو ترش، روغن زیتون، سس خردل و مقداری نمک و فلفل سیاه در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد سس به خوبی با هم تلفیق شود.

مرحله 2

در ادامه، برای تهیه سالاد، ابتدا سیب زمینی ها را به همراه آب و نمک داخل قابلمه می ریزیم و به مدت 30 تا 40 دقیقه می پزیم. همزمان، گوشت مرغ را با آب، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه دیگری می پزیم. پس از جوشیدن آب، کف های سفید رنگ روی سطح را با قاشق برداشته و دور می ریزیم تا گوشت مرغ طعم و بوی زهمی نداشته باشد.

مرحله 3

پس از پخت کامل، سیب زمینی ها را پوست کرده و به صورت حبه ای خرد می کنیم و در کاسه می ریزیم. سپس گوشت مرغ را نیز به صورت نگینی درشت خرد کرده و به همراه ذرت و نخود فرنگی به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه، خیار شور و هویج را به صورت نگینی ریز خرد کرده و همراه با شوید خرد شده به کاسه می افزاییم.

مرحله 4

مواد را به آرامی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سس را از یخچال خارج کرده و به سالاد اضافه می کنیم. مواد سالاد را با سس مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست سس به تمام نقاط سالاد برسد.

مرحله 5

در نهایت، سالاد را در ظرف سرو ریخته و تزیین می کنیم. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.