۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش کدو حلوایی مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خورش کدو حلوایی مجلسی و با طعم بسیار عالی

خورش کدو حلوایی یکی از انواع خورش‌های سنتی و باسابقه ایرانی است که با ترکیب مواد غذایی متنوع و باکیفیت تهیه می‌شود. این خورش از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار در میان خانوارهای ایرانی به شمار می‌رود که طعمی لذیذ و مطبوع دارد. در ادامه با دنبال کردن آموزش گام‌به‌گام و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این خورش خوشمزه در وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید مراحل تهیه آن را به دقت فرا بگیرید و این غذای سنتی را در خانه خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو حلوایی½ کدو حلوایی
پیاز۲ عدد
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
رب آلوچه۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین و روغن مایعبه مقدار کافی

خورش کدو حلوایی مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورش کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. پیاز را به قابلمه افزوده و آن را تفت می دهیم تا کمی سرخ و طلایی شود.

مرحله 2

پس از آن، گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه می افزاییم. گوشت را تفت داده تا سرخ شود و سپس به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه می کنیم. درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته شود.

مرحله 3

پس از پخت گوشت، پوست کدو حلوایی را جدا کرده و به صورت نواری باریک خرد می کنیم. یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. برش های کدو حلوایی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین، زعفران دم کرده و آب لیمو ترش تازه به تابه می افزاییم و آنها را تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله 4

زمانی که کدوها سرخ شدند، آنها را به همراه مقداری نمک، رب آلوچه، آب لیمو ترش تازه، رب انار ملس و زعفران دم کرده به قابلمه می افزاییم. سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد تا کاملا جا بیفتد. در نهایت، خورش کدو حلوایی را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و همراه با برنج زعفرانی، سبزی خوردن و لیمو ترش تازه سرو می کنیم.