۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت قرابیه بادام به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت قرابیه بادام به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

قرابیه بادام یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب کشور ترکیه است که با فرمول ها و دستورالعمل های متنوعی تهیه می گردد. این شیرینی ساده اما لذیذ علاوه بر طعم منحصر به فرد، دارای ظاهری جذاب و بصری نیز می باشد. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید راهنمایی های کامل و مرحله به مرحله را برای فرایند تهیه و پخت قرابیه بادام فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۲۵۰ گرم
پودر قند۱ فنجان
تخم مرغ۱ عدد
آرد۳ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مغز بادام۱ لیوان

قرابیه بادام به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه قرابیه بادام خوشمزه، ابتدا کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شود و کاملا نرم شود.

مرحله 2

سپس، آرد را در یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. پس از آن، آرد را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله 3

در ادامه، کره نرم شده را در یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را روی آن الک می کنیم. سپس، مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا روشن و خامه ای شود.

مرحله 4

حال، تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه کرده و مجددا به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. سپس، آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم تا به مخلوط کره اضافه شود.

مرحله 5

در این مرحله، مخلوط کره را ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. همچنین، مغز بادام را در یک تابه روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله 6

سپس، بادام را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به خمیر قرابیه اضافه می کنیم. پس از ورز دادن مواد، فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله 7

در ادامه، روی سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مقداری از خمیر قرابیه را برداشته و در دست گرد می کنیم، سپس به ترتیب روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 8

حال، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند تا رنگ آن ها کمی تغییر کند. پس از این زمان، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم قرابیه ها خنک شوند.

مرحله 9

در نهایت، زمانی که قرابیه ها ولرم شدند، آن ها را درون پودر قند می غلطانیم تا با یک لایه پودر قند کاور شوند و سپس درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در ادامه، قرابیه ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان