۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت قیمه نثار به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت قیمه نثار به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

قیمه نثار یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که به طور سنتی در مراسم های مهم و مجلسی سرو می شود. این غذای خوشمزه و پر عطر که از ترکیب گوشت، سبزیجات و ادویه ها تهیه می شود، طعمی منحصر به فرد و دلنشین دارد. آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه نثار مجلسی در ادامه این مطلب ارائه شده است تا خوانندگان بتوانند این غذای سنتی را به طور کامل و با رعایت همه جزئیات در منزل تهیه کنند و از طعم فوق العاده آن لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
برنج۴ پیمانه
گوشت خورشتی۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
کره۵۰ گرم
زرشک۲ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
خلال پرتقال۵۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام۵۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، دارچین و روغنبه مقدار کافی

قیمه نثار به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه قیمه نثار مجلسی، ابتدا برنج را با آب خیس می کنیم تا جذب آب شود. مدت خیس خوردن برنج به تازگی آن بستگی دارد - هر چه برنج تازه تر باشد، کمتر باید خیسانده شود.

مرحله 2

سپس در یک قابلمه روغن داغ می کنیم و پیاز را طلایی می کنیم. پس از آن، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود. سپس گوشت را اضافه می کنیم و با فلفل سیاه و زردچوبه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد.

مرحله 3

پس از آن، آب جوش اضافه کرده و می گذاریم تا گوشت به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد. در همین حین، کره را ذوب کرده و خلال پرتقال، بادام، زرشک، شکر و زعفران را به آن اضافه می کنیم تا براق شوند.

مرحله 4

سپس برنج را در آب جوش و نمک و روغن می پزیم تا نرم شود. پس از آبکشی، برنج را در قابلمه با کمی روغن می ریزیم و برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی استفاده می کنیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده تا برنج به مدت یک ساعت دم بکشد.

مرحله 5

در پایان، برنج را در دیس می ریزیم و گوشت همراه با مخلوط خلال بادام و زرشک را روی آن می ریزیم.