۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر زعفرانی یکی از انواع دسرهای لذیذ و زیبا به لحاظ ظاهری است که با استفاده از انواع روش‌های متنوع آشپزی تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه دارای طعم و رنگ منحصر به فرد زعفران است که آن را به یکی از محبوب‌ترین دسرهای ایرانی تبدیل کرده است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این دسر لطفاً به ادامه همراهی با وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
خامه صبحانه۱ بسته
دانه هل۴ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

دسر زعفرانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر زعفرانی لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و اجازه می دهیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس ژلاتین را به روش بن ماری حل می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملاً خنک شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، شیر را با شکر و دانه هل در قابلمه ای مناسب گرم می کنیم تا شکر حل شود. سپس زعفران دم کرده و گلاب را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

خامه را در یک کاسه مناسب ریخته و مقداری از مخلوط شیر را به آن اضافه می کنیم تا دما هماهنگ شود. سپس خامه و ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه دسر کاملاً یکدست شود.

مرحله 4

مایه دسر را از صافی رد کرده و درون قالب مورد نظر ریخته و به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملاً سفت شود. پس از این مدت، دسر را از قالب خارج کرده و به دلخواه با خامه قنادی تزیین می کنیم.

مرحله 5

نوش جان!