۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت محلبی قهوه به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت محلبی قهوه به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

محلبی قهوه یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین دسرهای سنتی کشور ترکیه است که با دستور‌العمل‌های متنوعی آماده می‌شود. این دسر خوشمزه که ترکیبی از طعم‌های قهوه، شیر و شکر است، در بین مردم ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی کامل با روش تهیه محلبی قهوه به همراه آموزش مرحله‌به‌مرحله، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ لیتر
شکر۱٫۵ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل شکری۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر کاکائوبه مقدار کافی
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۸۰ گرم

محلبی قهوه به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه محلبی قهوه به روش مجلسی، ابتدا شیر را همراه با شکر، نشاسته ذرت، آرد، زرده تخم مرغ و وانیل شکری در یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله 2

زمانی که تمام مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه محلبی به غلظت فرنی برسد. در حین پخت، حرارت همواره ملایم باشد تا نشاسته به خوبی بپزد.

مرحله 3

زمانی که مایه محلبی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و مایه محلبی را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس به یکی از قسمت ها، قهوه فوری را افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، به قسمت دیگر مایه محلبی، شکلات تلخ را اضافه کرده و مجددا مایه محلبی را روی حرارت گذاشته و به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا شکلات درون مایه محلبی ذوب شود و مایه محلبی شکلاتی شود.

مرحله 5

در این مرحله، ظرف های سرومان را انتخاب کرده و یک ملاقه از مایه محلبی ساده درون آنها می ریزیم. سپس به ترتیب، مایه لاته و لایه شکلاتی را درون ظرف ریخته و روی آنها را با پودر کاکائو تزیین می کنیم.