۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کشک بادمجان کبابی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کشک بادمجان کبابی مجلسی با طعم بسیار عالی

کشک بادمجان کبابی یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای سنتی ایران است که در میان ایرانیان از طرفداری گسترده‌ای برخوردار است. این غذای لذیذ و دلپذیر، ترکیبی از طعم‌های خوشمزه و بی‌نظیر است که بر کام هر فردی که آن را امتحان می‌کند، لذت بخش خواهد بود. برای آشنایی با روش کامل و مرحله‌به‌مرحله تهیه این غذای سنتی ایرانی، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۴ حبه
نعنا خشک۲ قاشق غذاخوری
کشک۳ قاشق غذاخوری
آب½ فنجان
نمکبه مقدار کافی

کشک بادمجان کبابی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کشک بادمجان کبابی لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا بادمجان ها را شسته و به صورت کباب روی حرارت گاز یا زغال می پزیم. سپس پوست آنها را جدا کرده و به خوبی با گوشکوب له و پوره می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، پیاز را به همراه سیر به صورت ریز رنده کرده و در یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم. مقداری روغن مایع به همراه پیاز خرد شده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود.

مرحله 3

سپس سیر را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. سپس مقداری زردچوبه به تابه می افزاییم و پس از کمی تفت دادن، بادمجان های له شده را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله 4

زمانی که بادمجان ها کمی سرخ شدند، کشک بادمجان را با آب رقیق کرده و به تابه می افزاییم. سپس نعنا داغ را اضافه کرده و اجازه می دهیم کشک بادمجان به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیفتد. نوش جان