۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت جیب تاجر به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت جیب تاجر به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

جیب تاجر یکی از انواع فینگر فودهای شناخته شده و محبوب در سطح بین المللی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه و مکمل ها تهیه می شود. این غذای خوشمزه و جذاب، علاوه بر طعم بی نظیر، از تنوع بالایی برخوردار است و می تواند به طرق مختلفی آماده و سرو شود. در ادامه، با دنبال کردن آموزش تصویری و مرحله به مرحله که در وبلاگ آموزشی مامان جون ارائه شده است، می توانید طرز تهیه کامل و دقیق این فینگر فود لذیذ را فرا بگیرید و آن را به یک پیشنهاد غذایی بسیار خوشمزه و جذاب تبدیل کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
نان تست۱ بسته
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۶ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری یا پانکوبه مقدار کافی
سس بشاملبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و ادویه دلخواهبه مقدار کافی

جیب تاجر به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک جیب تاجر خوشمزه، ابتدا سس بشامل را آماده می کنیم. برای این منظور، روغن را همراه با آرد در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس شیر را به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، به هم زدن مخلوط را ادامه می دهیم تا سس غلیظی حاصل شود. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و همراه با روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر پیاز و پودر سیر در یک تابه می ریزیم.

مرحله 3

مخلوط را به خوبی تفت می دهیم تا سینه مرغ کاملا پخته و سرخ شود. سپس پیاز و فلفل دلمه ای رنگی را به صورت نگینی ریز خرد کرده و همراه با قارچ ورقه ای به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 4

سبزیجات را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس سینه مرغ سرخ شده را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه، سس بشامل را به تابه اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 5

در این فاصله، دو عدد نان تست را روی هم گذاشته و با وردنه محکم روی آن می کشیم تا کاملا نازک شوند. سپس با یک لیوان وسط آنها را قالب می زنیم. حالا نان ها را ابتدا درون تخم مرغ و سپس درون پودر سوخاری می غلطانیم.

مرحله 6

نان ها را درون روغن داغ انداخته و از روغن داغ روی آنها می ریزیم تا کاملا سرخ شده و پف کنند. در نهایت، نان های سرخ شده را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و درون آنها را با مواد میانی و کاهو پر می کنیم. نوش جان