۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک شاتوت به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک شاتوت به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

کیک شاتوت یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و پرطرفدار است که ساخت و پخت آن بسیار ساده و سریع بوده و با مواد اولیه در دسترس قابل تهیه است. این کیک دارای بافتی سبک و نرم بوده و به دلیل طعم و ظاهر لذیذ خود، برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس بسیار مناسب و شیک می‌باشد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و گام به گام تهیه این کیک خوشمزه را مورد بررسی و آموزش قرار خواهیم داد تا با آشنایی کامل با نحوه تهیه آن، بتوانید این دسر خانگی و لذیذ را در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه سر پر
ماست چکیده یا یونانی۱ پیمانه
روغن مایع۳/۲ پیمانه
شاتوت۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
وانیل۴/۱ قاشق چای خوری
اسانس وانیلبه مقدار لازم

کیک شاتوت به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای طرز تهیه کیک شاتوت، ابتدا قالب میان تهی ۲۵ سانتی را با کره چرب کنید و داخل آن را آرد پاشی کنید. سپس داخل فریزر قرار دهید و یا قالب را چرب کنید و یک کاغذ روغنی در قالب قرار دهید و کنار بگذارید. شاتوت‌ها را تمیز بشورید و کنار بگذارید تا خشک شوند.

مرحله 2

بعد ساقه‌های شاتوت‌ها را جدا کنید و اگر اندازه‌های شاتوت‌ها بزرگ هستند، با چاقو به آرامی آن‌ها را از وسط نصف کنید. اگر کوچک هستند، نصف کردن شاتوت‌ها لازم نیست. سپس شاتوت‌ها را روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها کشیده شود.

مرحله 3

سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها زیاد شود. سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا مخلوط تشکیل شده سبک و کرمی شود.

مرحله 4

بعد مقداری وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. سپس کمی اسانس را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 5

سپس با دور کند همزن، ماست را با مواد مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد روغن مایع را به ترکیب اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید. بعد از این که مایه کیک کاملاً صاف و یکدست شد، یک سوم از آن را داخل قالب بریزید.

مرحله 6

بعد روی مایه کیک را شاتوت بچینید تا کاملاً سطح آن را بپوشاند. سپس یک سوم دیگر از مایه کیک را روی شاتوت‌ها بریزید و دوباره یک لایه شاتوت بچینید. بقیه مایه کیک را به آرامی روی شاتوت‌ها بریزید و سپس سطح آن را با لیسک صاف کنید.

مرحله 7

سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری شاتوت به صورت پراکنده و تزئینی روی لایه آخر قرار دهید. بعد قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا کیک خوب بپزد.

مرحله 8

اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه داخل فر بپزد. در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود. بعد از آن یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر از مواد چیزی به آن نچسبیده بود، کیک آماده است.

مرحله 9

بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس با یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را قالب جدا کنید و به آرامی آن را از قالب بیرون بیاورید. بعد به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار شکلات ذوب شده روی کیک بریزید.

مرحله 10

سپس کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و چند شاتوت تازه تزئین کنید. بعد کیک شاتوت را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را در ظرف مناسب قرار دهید.