۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی اسپایسی ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سیب زمینی اسپایسی ساده با طعم بسیار عالی

سیب زمینی اسپایسی یکی از پیش غذاهای ساده و خوشمزه رستورانی به شمار می آید که با استفاده از رسپی های متنوع و متنوع قابل تهیه است. این غذای خوشمزه و اشتها آور به دلیل طعم و مزه منحصربه فرد آن به محبوبیت بالایی در رستوران ها و میان مشتریان دست یافته است. برای آشنایی با مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی اسپایسی به همراه توضیحات کامل، مخاطبان گرامی می توانند به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۵ عدد
سیر۲ حبه
پودر پاپریکا، فلفل قرمز و فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
سیر۲ قاشق چایخوری
پوست لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری

سیب زمینی اسپایسی ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی اسپایسی ساده، ابتدا سس سیب زمینی را آماده می کنیم. برای این منظور، سس مایونز را با پوست و آب لیمو ترش تازه در یک کاسه مناسب ترکیب و هم می زنیم.

مرحله 2

سپس، پوست سیر را جدا کرده، آن را با دندانه های ریز رنده می کنیم. سیر رنده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به سس مایونز اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سس ترکیب و یکدست شود.

مرحله 3

سس را در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم. سپس، آنها را در یک قابلمه حاوی آب قرار داده و روی حرارت متوسط می گذاریم تا نیم پز شوند.

مرحله 4

پس از 20 دقیقه، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس، آنها را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم.

مرحله 5

پوست سیرها را جدا کرده، می شوییم و با دندانه های ریز رنده می کنیم. یک تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن زیتون در آن می ریزیم. سیر رنده شده را اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود. سپس، پودر پاپریکا، فلفل قرمز و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 6

زمانی که ادویه ها سرخ شدند، سیب زمینی خرد شده را به همراه آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کرده و به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم تا سیب زمینی ها کمی سرخ شوند. در نهایت، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله 7

سیب زمینی اسپایسی را درون ظرف مورد نظر ریخته و سس مخصوص را از یخچال خارج کرده و در کنار آن سرو می کنیم. نوش جان!