۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر تاتلی به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر تاتلی به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

دسر تاتلی یکی از اقسام دسرهای لذیذ و محبوب در میان آشپزی سنتی ترکیه است. این دسر مغزدار به شمار می آید و طعم بی نظیری دارد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه گام به گام دسر تاتلی، لطفا به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید. این منبع اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید این دسر خوشمزه را به درستی تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۲ لیوان
شکر½ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور۱ بسته
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
میوه دلخواهبه مقدار کافی

دسر تاتلی به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر تاتلی به روش ترکیه ای، ابتدا شیر، شکر، نشاسته ذرت و وانیل را در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم تا مواد کاملاً حل شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد. پس از رسیدن به این غلظت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله 3

زمانی که مخلوط شیر ولرم شد، خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون مایه پخش شود. سپس مایه را در ظرف های سرومان ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود.

مرحله 4

در این حین، شکلات تخته ای را خرد کرده و در قابلمه ای روی حرارت ملایم آب می کنیم. همزمان، بیسکویت را در غذاساز پودر می کنیم.

مرحله 5

پس از خارج کردن ظرف ها از یخچال، یک لایه بیسکویت پودر شده را روی مایه دسر می ریزیم. سپس موزهای ورقه ای را به دیواره ظرف ها چسبانده و موزهای نگینی را روی بیسکویت می ریزیم.

مرحله 6

در نهایت، مایه شکلاتی را روی موزها می ریزیم و با پودر پسته، پودر نارگیل و اسلایس های موز تزیین می کنیم. دسر را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار داده تا کاملاً آماده سرو شود.