۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد اندونزی برای مهمانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد اندونزی برای مهمانی با طعم بسیار عالی

سالاد به عنوان یکی از مواد غذایی مهم در رژیم غذایی انسان محسوب می شود. این غذای سبک و مقوی، علاوه بر همراهی با وعده های اصلی، می تواند به عنوان یک وعده مستقل نیز مصرف شود. سالاد ها با انواع مختلف سبزیجات تازه و سرشار از مواد مغذی تهیه می گردند و در برخی موارد نیز با افزودن مواد پروتئینی همچون گوشت پخته، مرغ یا حتی سوسیس و کالباس غنی تر می شوند.یکی از سالاد های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی، سالاد اندونزی است. این سالاد علاوه بر سبزیجات معمول همچون کلم، ذرت و نخود، از ژامبون نیز بهره می برد. وجود کلم و هویج در این سالاد، آن را به عنوان یک گزینه غذایی رژیمی و سرشار از فیبر مطرح می کند که می تواند جایگزین مناسبی برای یک وعده غذایی اصلی باشد. برای آشنایی با طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله این سالاد خوشمزه، پیشنهاد می شود که به وبلاگ مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم قرمزنصف ۱ عدد
کلم برگنصف ۱ عدد
ژامبون۱ پیمانه
نخود فرنگی پخته۱ پیمانه
هویج۳ عدد
ذرت پخته۱ پیمانه
آب لیمو تازه۱ عدد
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

سالاد اندونزی برای مهمانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مخصوص، ابتدا کلم قرمز و کلم برگ سفید را کامل از هم باز کرده و به خوبی می شوییم. سپس آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی موجود در لایه های کلم به طور کامل خارج شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، هویج را به خوبی می شوییم و با رنده درشت رنده می کنیم، سپس در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس کلم برگ و کلم قرمز را به صورت نواری ریز خرد می کنیم تا سالاد زیباتر به نظر برسد.

مرحله 3

در ادامه، ژامبون را نیز به صورت نواری نازک و یکدست خرد کرده و به همراه کلم ها به کاسه حاوی هویج اضافه می کنیم. سپس نخود فرنگی و ذرت را به صورت آبپز پخته و آبکش کرده، به کاسه می افزاییم.

مرحله 4

در صورت تمایل، می توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنیم. سپس آب لیمو تازه را به صورت پخش روی مواد سالاد می ریزیم.

مرحله 5

برای تهیه سس مخصوص سالاد، سس مایونز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا تمام مواد مزه دار شوند. در صورت تمایل، می توانیم از ادویه های دیگری مثل زنجبیل نیز در سس استفاده کنیم.

مرحله 6

در نهایت، سس را به سالاد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. سپس روی سالاد سلفون می کشیم و درون یخچال به مدت 2 تا 3 ساعت استراحت می دهیم تا مزه ها با هم مخلوط و سالاد آماده شود. در نهایت، سالاد را در ظرف مناسب سرو می کنیم.