۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت بابا غنوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بابا غنوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

بابا غنوش یکی از غذاهای سنتی و محبوب کشور لبنان است که با طعم های متنوعی طبخ می گردد. این غذای پرطرفدار با دستور پخت های گوناگونی در میان مردم لبنان رواج دارد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله بابا غنوش، لطفا به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید تا با جزئیات کامل این دستور پخت آشنا شوید. این وبلاگ آموزشی اطلاعات جامع و دقیقی در خصوص طرز تهیه بابا غنوش ارائه می دهد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۳ عدد
ارده۳ قاشق‌ غذاخوری
سیر۳ حبه
آب‌ لیمو ترش۳ قاشق‌ غذاخوری
روغن‌ زیتون۲ قاشق‌ غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
 جعفری و اناربرای تزیین

بابا غنوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بابا غنوش خوشمذاق، در ابتدا بادمجان ها را شسته و روی حرارت گاز یا ذغال کبابی می کنیم. سپس پوست آن ها را کاملاً جدا می کنیم. بادمجان های کبابی را خرد کرده و درون یک کاسه نسبتاً بزرگ می ریزیم.

مرحله 2

بادمجان های کبابی را با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا کاملاً له شوند. سپس سیر را با دندانه های ریز رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سیر به خورد بادمجان برود.

مرحله 3

ارده، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. سپس ظرف سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله بابا غنوش را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و مقداری جعفری خرد شده و دانه انار به عنوان تزیین روی آن می ریزیم. در نهایت بابا غنوش را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان