۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک تابستانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک تابستانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کیک تابستانی یک دسر شیرین و لذیذ است که با طعم و عطر منحصربه‌فرد خود، جایگاه ویژه‌ای در میان انواع کیک‌های محبوب و پرطرفدار دارد. این کیک سبک و نرم با بافت مطلوب، به‌راحتی و در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است و به‌دلیل ترکیب طعم‌های متنوع و جذاب، برای پذیرایی و پذیرایی از مهمانان در فصل تابستان بسیار مناسب و شیک به‌نظر می‌رسد. در ادامه با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه کیک تابستانی در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۳ لیوان
شکر¾ لیوان
آرد۳ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنصف قاشق چایخوری
کره۱ قاشق غذا خوری
خامه۱۵۰ گرم
بیسکوئیت لیدی فینگربه مقدار لازم
موزبه مقدار لازم
میوه دلخواهبه مقدار لازم

کیک تابستانی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی شیر کمی گرم شد، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود، سپس آرد را کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید تا آرد در شیر گلوله نشود و با هم کامل ترکیب شوند.

مرحله 2

بعد نشاسته ذرت را هم بریزید و هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود سپس یک تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود، حرارت باید کم باشد تا زرده تخم‌مرغ درون شیر نپزد و در آن مخلوط شود.

مرحله 3

وقتی که شیر به نقطه جوش رسید و کم‌کم غلظت آن بیشتر شد و حباب‌هایی تشکیل شد کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و با مواد مخلوط شود و بعد وانیل را هم بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بافت مخلوط مواد صاف و یکدست شود.

مرحله 4

سپس حرارت را خاموش کنید و خامه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خامه کاملا با مواد مخلوط شود و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود، بعد مواد را کنار بگذارید تا در دمای محیط حرارت اولیه خود را از دست بدهند و کمی خنک شوند.

مرحله 5

بعد از یک قالب کمربندی استفاده کنید و در یک ظرف مقداری شیر بریزید و بیسکوئیت‌ها را در شیر بزنید و زود بیرون بیاورید، چون بیسکوئیت‌ها نرم می‌شوند و بافت آن‌ها خراب می‌شود، سپس در کف قالب و دور تا دور آن را بیسکوئیت بچینید.

مرحله 6

بعد از مخلوط موادی که درست کردید روی بیسکوئیت‌ها بریزید و سپس موزها را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و روی مواد بچینید سپس مقداری بیسکوئیت را با توجه به سلیقه خودتان خرد کنید و یا به شکل کامل روی موزها بریزید و پخش کنید.

مرحله 7

سپس دوباره از مخلوط موادی که درست کردید روی بیسکوئیت‌ها بریزید و بعد مقداری با دست به بیسکوئیت به طرف داخل شکل بدهید و سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کنند و به خورد بیسکوئیت‌ها برود و منسجم و سفت شوند.

مرحله 8

اجازه دهید تا مواد از شب تا صبح در یخچال بماند تا کامل شکل بگیرد و بعد از این مدت از یخچال بیرون بیاورید و سپس با پودر پسته و پودر نارگیل و خرده‌های مغز گردو و برش‌هایی از میوه‌های تازه مثل توت فرنگی، انبه و موز تزئین کنید