۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک کشمشی مخصوص با گردو و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک کشمشی مخصوص با گردو و طعم بسیار عالی

کیک کشمشی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع کیک‌های بین‌المللی است که با سادگی و طعم لذیذ خود شهرت جهانی یافته است. این کیک معمولاً با افزودن مغزیجاتی همچون گردو، بادام و سایر اجزای خوشمزه تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه کیک کشمشی و فرایند گام به گام آن، لطفاً به وبلاگ مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ لیوان
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
شکر۱ لیوان
ماست پرچرب۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
گردوی خرد شده½ لیوان
کشمش½ لیوان

کیک کشمشی مخصوص با گردو و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک کشمشی خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم تا به طور کامل داغ شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله 2

در مرحله بعد، تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و به مدت تقریبا ۵ دقیقه با دور تند همزن به خوبی هم می زنیم تا بافت مواد کشدار و حجمشان تقریبا دو برابر شود.

مرحله 3

سپس ماست و روغن را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و یک مرتبه الک می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 4

در این مرحله، ترکیب آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. سپس با لیسک مواد را به خوبی از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله 5

حالا کشمش ها را با کمی آب مرطوب کرده و درون آرد می غلطانیم تا آردی شوند. سپس مغز گردو را به کشمش ها اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. در ادامه مقدار کمی از مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله 6

در این مرحله، مخلوط کشمش و گردو را به کاسه حاوی مایه کیک اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست در مایه کیک پخش شوند. سپس مایه کیک کشمشی را نیز درون قالب می ریزیم و آن را چند بار روی سطح کار می کوبیم.

مرحله 7

در نهایت، قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به طور کامل بپزد. این فرایند حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در پایان، کیک را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، از قالب خارج می کنیم.