۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک اسفناج یک دسر منحصر به فرد و لذیذ بین المللی است که با تنوع زیادی از دستورالعمل‌های آشپزی قابل تهیه است. این کیک با ترکیب دقیق و مناسب مواد و اجزای مختلف، طعم و بافت بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و گام به گام این کیک خوشمزه، لطفاً به آموزش‌های تخصصی موجود در سایت آموزشی مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
اسفناج۲۰۰ گرم
روغن مایع¾ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲  قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر¾ پیمانه

کیک اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک اسفناج خوشمذه، ابتدا برگ های اسفناج را جدا کرده و به خوبی می شوییم. سپس آن ها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. در ادامه، برگ های اسفناج را همراه با روغن مایع و آب لیمو ترش در غذاساز یا بلندر می ریزیم و آن ها را به طور کامل پوره می کنیم.

مرحله 2

سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و به مدت 5 تا 7 دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا رنگ مواد کمی روشن شود. پس از اینکه بافت مواد کشدار و رنگ آن ها سفید شد، پوره اسفناج را به کاسه اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 3

در ادامه، آرد و بکینگ پودر را در کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس این ترکیب را 2 بار الک می کنیم و در 3 مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در حین اضافه کردن آرد، مایه کیک را با لیسک از یک سمت ترکیب می کنیم تا بافت آن کاملا یکدست شود.

مرحله 4

سپس یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب کرده، کف آن را با روغن مایع چرب می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم. مایه کیک را درون قالب ریخته و با پالت یا لیسک آن را پهن می کنیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت 25 تا 30 دقیقه پخته شود.

مرحله 5

پس از خنک شدن کیک، آن را با کارد اره ای به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس خامه قنادی را درون قیف ریخته و با سر ماسوره ای ساده روی لایه اول کیک پایپ می کنیم. لایه دوم کیک را روی آن قرار داده و مجددا خامه را روی کیک پایپ می کنیم. در نهایت، کیک را با مواد دلخواه تزئین می کنیم.