۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت بوقلمون به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت بوقلمون به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کتلت بوقلمون یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که با دستور پخت های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و روش‌های آماده‌سازی دقیق و مرحله به مرحله، می‌تواند طعم و بافت بی نظیری به دست آورد. در ادامه، با همراهی سایت آموزشی، آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کتلت بوقلمون را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این غذای سنتی را به شکلی لذیذ و حرفه‌ای در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت سینه بوقلمون۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
آرد سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

کتلت بوقلمون به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کتلت بوقلمون خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا گوشت سینه بوقلمون را به صورت ریز خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم. سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا گوشت چرخ شود. پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و همراه با سیر به غذاساز اضافه می کنیم. چند پالس می زنیم تا پیاز و سیر کمی خرد شوند.

مرحله 2

پس از آن، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن، خرد می کنیم. سپس به غذاساز اضافه کرده و چند پالس می زنیم. جعفری را شسته و به غذاساز اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا پوره و یکدست شوند.

مرحله 3

در ادامه، تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم. تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شده و با ادویه ها ترکیب شود. سپس مخلوط تخم مرغ را به غذاساز اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه کتلت خمیری شکل شود.

مرحله 4

مایه کتلت را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و در صورت تمایل مقداری آرد سوخاری به آن اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه کتلت یکدست شود. سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 5

مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک بر می داریم و در دست به شکل دلخواه فرم داده و درون روغن می اندازیم. این فرآیند را تا تمام شدن مایه کتلت ادامه می دهیم.

مرحله 6

اجازه می دهیم کتلت ها کاملا سرخ و مغز پخت شوند. زمانی که کتلت ها کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای می گذاریم. توجه داشته باشید در حین سرخ کردن همواره حرارت بسیار ملایم باشد تا کتلت ها مغز پخت شوند. در نهایت، کتلت ها را درون ظرف دلخواه چیده و به همراه نان تازه و سس سرو می کنیم.