۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت اوتمیل رژیمی، صبحانه کم کالری با جو دو سر پرک

نکات و دستور پخت اوتمیل رژیمی، صبحانه کم کالری با جو دو سر پرک

اوتمیل رژیمی، به عنوان یک صبحانه مغذی و خوشمزه، به سرعت در میان طرفداران رژیم‌های غذایی محبوبیت پیدا کرده است. این وعده صبحانه، که با دو ماده اصلی به سادگی تهیه می‌شود، دارای خواص و مزایای فراوانی است. به طور خاص، اوتمیل رژیمی، با ارائه انرژی پایدار و سیری طولانی‌مدت، نیازهای تغذیه‌ای افراد با رژیم‌های غذایی خاص را برآورده می‌سازد. برای آشنایی با جزئیات کامل در مورد طرز تهیه این صبحانه مقوی، در ادامه همراه آموزشی وبلاگ باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
جو دو سر پرک۲ قاشق غذا خوری
شیر۱ لیوان
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذا خوری
گلاب یا وانیلبه مقدار دلخواه
موزنصف یک عدد
عسل۱ قاشق غذا خوری
دارچین۱ قاشق چای خوری
مغز بادام۵ تا ۶ عدد
کنجد۱ قاشق مربا خوری
مغز گردو خرد شدهبه مقدار دلخواه

اوتمیل رژیمی، صبحانه کم کالری با جو دو سر پرک

مرحله 1

برای تهیه اوتمیل رژیمی سالم و مغذی، ابتدا مقداری شیر را در یک ظرف بریزید و سپس به آن جو دو سر پرک اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید تا کمی غلیظ و سفت شود. سپس مقداری زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. اگر دوست دارید، می‌توانید کمی گلاب یا وانیل نیز به آن اضافه کنید.بعد از اینکه مخلوط کمی غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید. برای طعم و مغذی‌تر شدن آن، یک موز را پوست گرفته و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و روی اوتمیل بچینید. سپس به دلخواه مقداری عسل، شکلات صبحانه یا نوتلا روی موزها بریزید و کمی کنجد و بادام نیز اضافه کنید. در نهایت، کمی پودر دارچین و مغز گردوی خرد شده روی آن بپاشید.

مرحله 2

این روش تهیه اوتمیل رژیمی سالم و مغذی است که با استفاده از مواد طبیعی و مفید برای سلامتی تهیه می‌شود. جو دو سر پرک به عنوان یک غلات ثانویه، خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد و می‌تواند به عنوان یک صبحانه مقوی و پرخاصیت مصرف شود.

مرحله 3

تفاوت اصلی جو دو سر پرک و جو پرک در درجه اول این است که جو پرک یکی از غلات اولیه و جو دو سر پرک یکی از غلات ثانویه است.

مرحله 4

جو پرک را نمی‌توان به صورت خام مصرف کرد، اما جو دو سر پرک را می‌توان همراه با شیر، آب یا آب میوه به صورت خام نیز مصرف کرد و نیازی به پختن و تفت دادن ندارد. جو دو سر پرک همچنین دارای خواص بسیار مفیدی برای سلامتی بدن است.