۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت رانی هلو به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رانی هلو به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

رانی هلو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این نوشیدنی لذیذ و دلپذیر به دلیل ترکیب میوه هلو و دیگر مواد اولیه با کیفیت، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این نوشیدنی خوشمزه را در این وبلاگ آموزشی خواهید یافت. لطفاً با ما همراه باشید تا به طور کامل با فرآیند تهیه رانی هلو آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هلو۱ کیلوگرم
شکر۱ لیوان
آب۳ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

رانی هلو به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نوشیدنی خوشمزه و رفرشینگ رانی هلو، ابتدا آب و شکر را در یک قابلمه مناسب ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملاً حل شود. سپس هلوها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم. بخشی از هلوها را به صورت مکعبی خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله 2

مابقی هلوها را همراه با آب لیمو ترش به قابلمه اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه می جوشانیم تا هلوها کاملاً نرم شوند. پس از آن، کف روی هلوها را جمع آوری کرده و دور می ریزیم تا رانی شفاف داشته باشیم.

مرحله 3

سپس محتویات قابلمه را با استفاده از یک مخلوط کن برقی به خوبی ترکیب می کنیم. سپس تکه های هلوی خرد شده را به مخلوط اضافه کرده و اجازه می دهیم تا کاملاً خنک شود. در نهایت، رانی را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار داده تا دمای آن کاملاً پایین بیاید.

مرحله 4

پس از این مدت، رانی را از یخچال خارج کرده و در لیوان های سرومان سرو می کنیم. در صورت تمایل، می توان از میوه هایی مانند آناناس، پرتقال و غیره نیز در تهیه این نوشیدنی استفاده کرد.