۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت خوراک مرغ و قارچ ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خوراک مرغ و قارچ ساده با طعم بسیار عالی

خوراک قارچ و مرغ یکی از غذاهای فوری و طعم لذیذ بین المللی محسوب می‌شود که با دستورات متنوعی قابل تهیه است. با پیگیری آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه این خوراک در ادامه، می‌توانید به طور کامل با طبخ آن آشنا شوید و این غذای خوشمزه و پرطرفدار را در منزل خود نیز آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
قارچ۳۵۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۳ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
آویشن و نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز½ قاشق چایخوری

خوراک مرغ و قارچ ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خوراک مرغ و قارچ ساده، ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری خرد می کنیم. سپس قارچ ها را می شوییم و به صورت ورقه ای نازک اسلایس می کنیم.

مرحله 2

فلفل دلمه ای را می شوییم، دانه های آن را خارج کرده و به صورت نواری نازک برش می زنیم. پوست پیاز و سیر را جدا کرده، می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

در یک تابه روی حرارت ملایم، مقداری روغن مایع ریخته و گوشت مرغ را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا طلایی و سرخ شود. سیر را نیز به مخلوط اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله 4

قارچ و فلفل دلمه ای را به گوشت مرغ اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود و خوراک کاملا پخته شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر آویشن را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

گوجه فرنگی را می شوییم و به صورت نگینی خرد کرده، به خوراک مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله 6

در نهایت خوراک مرغ و قارچ را از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظر می ریزیم. آن را همراه با نان تازه، خیارشور، گوجه فرنگی خرد شده و سس دلخواه سرو می کنیم.