۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت اسپرینگ رول گوشت مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت اسپرینگ رول گوشت مجلسی با طعم بسیار عالی

اسپرینگ رول گوشت یکی از غذاهای ساده و متداول در سطح بین المللی است که علاوه بر کاربرد به عنوان غذای اصلی، به عنوان پیش غذا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با استفاده از ترکیب مناسب مواد اولیه و فرایند تهیه مرحله به مرحله، قابل تهیه در منزل است. برای آشنایی با جزئیات کامل طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت و کسب اطلاعات تکمیلی، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۸ عدد
خمیر یوفکا۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار کافی
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

اسپرینگ رول گوشت مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه اسپرینگ رول گوشت مجلسی، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در چرخ گوشت می چرخانیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، در یک تابه روی حرارت ملایم، روغن مایع ریخته و پیاز را تفت می دهیم تا طلایی و کاراملی شود. سپس زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا تغییر رنگ دهد. سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر را به آن افزوده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله 4

قارچ را شسته و به صورت درشت خرد کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. همچنین ذرت را آبکش کرده و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 5

فلفل دلمه ای را شسته و به صورت ریز خرد کرده و همراه با ذرت به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل از بین برود.

مرحله 6

در ادامه، رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. سپس درب تابه را بسته و مواد را به مدت 15 دقیقه روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 7

پس از این زمان، حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم مواد کاملا خنک شوند. سپس پنیر پیتزا را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 8

حال یک ورق خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار داده و مقداری از مواد میانی را در ابتدای خمیر ریخته و رول می کنیم. سپس روی آن را با زرده تخم مرغ رومال کرده و کنجد می پاشیم.

مرحله 9

در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، روغن مایع ریخته و اجازه می دهیم گرم شود. سپس رول های گوشت را درون روغن قرار داده و به صورت کامل سرخ می کنیم.

مرحله 10

در نهایت، رول های گوشت را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار داده تا روغن اضافی آن کشیده شود. سپس اسپرینگ رول گوشت را همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.