۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر نارنگی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر نارنگی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر نارنگی یکی از محبوب ترین دسرهای بین المللی محسوب می شود که با استفاده از ترکیبات و دستورالعمل های پخت گوناگونی آماده می گردد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه این دسر خوشمزه و مرحله به مرحله آموزش آن، لطفا به طور کامل با وبلاگ آموزشی این مطلب همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب نارنگی۲ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
کره۱ قاشق چایخوری

دسر نارنگی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر نارنگی به روش مجلسی، ابتدا آب نارنگی را با 2 قاشق غذاخوری شکر، 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و کمی وانیل در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم. سپس مواد را با لیسک هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 2

در ادامه، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت یکدست هم می زنیم تا مواد به غلظت مطلوب برسند. سپس نصف کره را به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا کره درون مواد ذوب شود.

مرحله 3

سپس یک قالب مناسب را انتخاب کرده و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا مایه دسر را درون قالب ریخته و با قاشق خیس سطح آن را صاف می کنیم. قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله 4

در ادامه، شیر را با شکر و نشاسته ذرت باقی مانده در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و کمی وانیل به آن اضافه می کنیم. سپس مواد را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله 5

در ادامه، قابلمه را از روی حرارت برداشته و باقیمانده کره را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا کره با حرارت مواد ذوب شود. سپس اجازه می دهیم کمی از دمای مواد کاسته شود.

مرحله 6

حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوط شیر را روی آن ریخته و سطح آن را با قاشق خیس صاف می کنیم. سپس قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 7

در نهایت، اجازه می دهیم دسر به مدت 4 ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان، قالب را از یخچال خارج کرده و دسر را درون ظرف مورد نظر برمی گردانیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان!