۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت توپک کنجدی به روش خانگی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت توپک کنجدی به روش خانگی و طعم بسیار عالی

توپک کنجدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مقوی محسوب می شود که با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می گردد. در ادامه، با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک کنجدی در وبلاگ آموزشی، خوانندگان محترم می توانند با جزئیات کامل این فرآیند تهیه آشنا شوند و مهارت های لازم را برای تولید این شیرینی لذیذ و مغذی کسب نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کنجد خام۱ لیوان
شیره انگور½ لیوان

توپک کنجدی به روش خانگی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه توپک کنجدی خوشمذاق، ابتدا کنجد را در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی کنجد گرفته شده و کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله 2

توجه داشته باشید که کنجد سریع می سوزد. زمانی که رنگ کنجد قهوه ای کمرنگ شد، شیره انگور را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله 3

لازم به ذکر است که حرارت همواره ملایم باشد، در غیر اینصورت کنجد و شیره انگور می سوزد و تلخ می شود. پس از گذشت این زمان، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله 4

سپس با دست مرطوب مقداری از مخلوط کنجد برداشته و به صورت توپک فرم می دهیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. به دلخواه می توانید از مغزیجات درون آن استفاده کنید. در نهایت، این توپک های کنجدی را به همراه چای سرو می کنیم. لذت ببرید!