۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد الویه ساده با مرغ و طعمی بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد الویه ساده با مرغ و طعمی بسیار عالی

سالاد الویه یکی از انواع محبوب و پرطرفدار سالادهای سنتی روسی است که به دلیل طعم مطبوع و ترکیب مواد اولیه متنوع آن، در سطح جهانی شناخته شده و رایج گشته است. این سالاد خوشمزه و ساده، از ترکیب مواد غذایی مقوی و مغذی همچون سیب زمینی، تخم مرغ، گوشت مرغ، خیار، هویج و سس مایونز تشکیل می‌شود. در ادامه، با دنبال کردن آموزش گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد الویه ساده با مرغ، می‌توانید این غذای لذیذ و خوشمزه را در منزل برای خود و میهمانان خود آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی۴ عدد متوسط
کنسرو نخودفرنگی (اختیاری)½ پیمانه
هویج۱ عدد
خیار شور۶ عدد
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی
پیاز برای پخت مرغ۱ عدد
سس مایونز۵ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۳ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد الویه ساده با مرغ و طعمی بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی، ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز، زردچوبه و آب در یک قابلمه مناسب می ریزیم. پس از جوشیدن آب، حرارت را کاهش داده و کف های سفید رنگ روی سطح آب را می گیریم تا مرغ طعم و بوی نامطلوب نداشته باشد. در ادامه، سیب زمینی ها و هویج را نیز در قابلمه جداگانه با آب می پزیم.

مرحله 2

سپس، سس مایونز، ماست چکیده و سس خردل را در یک کاسه مخلوط کرده و به آن روغن زیتون، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم تا سس سالاد کاملاً یکدست شود. این سس را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 3

خیارشورها را رنده کرده و به همراه نخود فرنگی در یک کاسه می ریزیم. در صورت تمایل، می توان از کنسرو ذرت نیز استفاده کرد. پس از پخت کامل مرغ، آن را ریش ریش خرد کرده و به کاسه خیارشور اضافه می کنیم.

مرحله 4

هویج و سیب زمینی پخته را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سیب زمینی ها را همراه با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا و زردچوبه در یک کاسه جداگانه له می کنیم.

مرحله 5

سپس، سیب زمینی ها را به مواد درون کاسه اضافه کرده و به آرامی با قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. این مخلوط را در یخچال به مدت یک تا دو ساعت قرار می دهیم.

مرحله 6

پس از گذشت این زمان، سالاد و سس را از یخچال خارج کرده و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. بهتر است سس را دو ساعت قبل از سرو به سالاد اضافه کنیم تا طعم آن کاملاً جذب شود.

مرحله 7

در نهایت، سالاد را در یک ظرف مناسب می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم. تزیین سالاد الویه اختیاری است و ایده های بسیاری برای آن وجود دارد که با جستجوی کوتاهی می توان آنها را پیدا کرد.