۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی ارده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی ارده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

شیرینی ارده یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در میان ایرانیان است که با طعم و بافت منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به شیرینی جات دارد. این شیرینی خوشمزه و لذیذ، دارای بافتی بسیار نرم و لطیف می باشد که از ترکیب مواد اولیه با کیفیت نظیر آرد، شکر، شیره انگور، زعفران و روغن به دست می آید. برای آشنایی با نحوه تهیه این شیرینی خوشمزه و مرحله به مرحله آموزش طرز تهیه آن، لطفاً به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ارده۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد سفید۳ پیمانه

شیرینی ارده به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی ارده خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، کره نرم را همراه با شکر، ارده، زرده تخم مرغ و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. نصف مقدار آرد را درون کاسه الک کرده و با همزن دستی خمیر را مخلوط می کنیم.

مرحله 3

سپس مابقی آرد را الک کرده و به تدریج به کاسه اضافه می کنیم. با نوک انگشت خمیر را مخلوط می کنیم تا خمیری نسبتا سفت و غیرچسبناک به دست آید. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 4

در این مرحله، از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم. سپس خمیرها را درون کنجد فرو برده و درون سینی فر می چینیم. با کف فنجان روی خمیرها را کمی فشار می دهیم تا تخت شوند.

مرحله 5

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله 6

پس از اینکه شیرینی ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم یا کافی سرو می کنیم. نوش جان