۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی تونسی با بافت نرم و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی تونسی با بافت نرم و طعم بسیار عالی

شیرینی تونسی یکی از انواع دسرهای محبوب و خوشمزه است که ریشه و اصالت آن به کشور تونس باز می‌گردد. این شیرینی دارای بافتی سبک و ساختاری ظریف بوده و فرآیند تهیه آن به سادگی و سرعت انجام می‌پذیرد. به همین دلیل، شیرینی تونسی به عنوان یک دسر خوش‌طعم و مناسب برای پذیرایی در مجالس و میهمانی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ادامه، با مطالعه مرحله به مرحله دستور پخت این شیرینی لذیذ، می‌توانید به اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص دست یابید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد بادام۲۵۰ گرم
پودر قند۷۵ گرم
تخم مرغ هم دمای محیط۱ یا ۲ عدد
رنده پوست لیمو ترش تازه یا خشک شده۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
پودر قند برای تزئینبه مقدار لازم
مغز پسته برای تزئینبه مقدار لازم

شیرینی تونسی با بافت نرم و طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا آرد بادام و پودر قند را داخل یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس یک لیمو را تمیز بشورید و خشک کنید و پوست سبز آن را با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله 2

لیمو ترش را برش بزنید و آب آن را بگیرید و به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و عطر لیمو در مواد پخش شود. سپس یک تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید و به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 3

اگر بعد از اضافه کردن یک تخم مرغ خمیر جمع شد که همان کافیست ولی اگر خمیر جمع نشد یک تخم مرغ دیگر به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید. سپس خمیر را با دست ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف و بافت آن یکدست شود.

مرحله 4

خمیر را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت استراحت کند و بافت آن منسجم شود و عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود. بعد از گذشت این زمان خمیر را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله 5

مقداری از خمیر به اندازه یک گردو را از آن جدا کنید و با دست فرم دهید و گرد کنید و داخل یک ظرف پودر قند بغلتانید. سپس یک پسته درسته وسط خمیر قرار دهید و محکم کنید. کناره‌های خمیر را به وسیله چنگال شکل دهید و تزئین کنید.

مرحله 6

داخل سینی فر یا قالب، کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را با فاصله در سینی بچینید. سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خوب بپزند.

مرحله 7

بعد از این زمان سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری بچینید. روی آن‌ها پودر قند بپاشید و به دلخواه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و خلال بادام تزئین کنید.

مرحله 8

در آخر شیرینی تونسی را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی همراه با چای سرو کنید.