۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت بستنی وگان به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بستنی وگان به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

بستنی وگان به عنوان یکی از انواع مشهور و محبوب بستنی های بین المللی، مورد توجه خاص افرادی است که از رژیم غذایی وگان پیروی می کنند. این نوع بستنی با استفاده از مواد اولیه گیاهی و فاقد هرگونه محصولات حیوانی تهیه می شود و به همین دلیل، گزینه مناسبی برای افراد دارای رژیم های غذایی خاص محسوب می گردد. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه بستنی وگان را در این وبلاگ آموزشی مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
انبه۲ پیمانه
موز۱ پیمانه
خامه‌ نارگیل۱ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق‌ غذاخوری
اسپیرولینا۱ قاشق‌ چایخوری

بستنی وگان به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بستنی وگان لذیذ، ابتدا انبه و موز را به اندازه های مطلوب خرد می کنیم و در یک ظرف دربدار قرار می دهیم. سپس ظرف را به مدت 2 تا 3 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا انبه و موز منجمد شوند.

مرحله 2

پس از این مدت، انبه، موز، خامه نارگیل و آب لیمو ترش تازه را در غذاساز می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند. سپس مایه بستنی را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله 3

یکی از قسمت ها را با اسپیرولینا آبی مخلوط می کنیم، قسمت دیگر را بدون افزودن چیزی باقی می گذاریم و قسمت سوم را با اسپیرولینا سبز ترکیب می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، مایه بستنی را به هم می زنیم تا به طور کامل سبز رنگ شود. سپس آن را در قالب های پاپسیکل می ریزیم و ابتدا مقداری از مایه آبی را در قالب ها می ریزیم، سپس به ترتیب مایه زرد و سبز را اضافه می کنیم.

مرحله 5

قالب ها را به مدت 5 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا بستنی ها کاملا سفت و منجمد شوند. پس از این مدت، بستنی ها را از قالب ها خارج کرده و سرو می کنیم. لذت ببرید!