۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجونی به روش کاشانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت جوجونی به روش کاشانی و با طعم بسیار عالی

جوجونی یکی از انواع غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیب گوشت و بادمجان تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و لذیذ، ریشه‌ای عمیق در فرهنگ آشپزی ایرانی دارد و طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی کشور دارد. در ادامه، آموزش گام‌به‌گام و کامل طرز تهیه جوجونی در وبلاگ آموزشی ارائه خواهد شد تا مخاطبان بتوانند با دقت و راهنمایی لازم، این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
بادمجان۵ عدد کوچک
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

جوجونی به روش کاشانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه جوجونی کاشانی، ابتدا بادمجان را شسته و از وسط به صورت نصف برش می زنیم. سپس مقداری نمک روی گوشت بادمجان می ریزیم و به مدت 2 ساعت استراحت می دهیم تا تلخی آن کاهش یابد.

مرحله 2

در این مرحله، بادمجان ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم. همچنین پیاز را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم و حلقه ها را از هم باز می کنیم. سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله 3

کف تابه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و پیاز های حلقه ای را درون آن اضافه می کنیم. سپس تکه های گوشت را روی پیاز قرار داده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به صورت پخش روی گوشت می ریزیم.

مرحله 4

در این مرحله، بادمجان ها را شسته تا نمک اضافی آن شسته شود و روی گوشت قرار می دهیم. همچنین گوجه فرنگی ها را شسته و از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و روی بادمجان ها قرار می دهیم.

مرحله 5

حال آب جوش را به آن اضافه کرده و درب تابه را می بندیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم جوجونی به مدت 2 ساعت کاملا پخته شود.

مرحله 6

در 30 دقیقه آخر پخت، رب انار را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا غذا جا بیفتد. سپس جوجونی را از روی حرارت بر می داریم و همراه با نان یا برنج کته سرو می کنیم. نوش جان