۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت رولت تیرامیسو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رولت تیرامیسو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

رولت تیرامیسو یکی از انواع شیرینی های بین المللی بسیار جذاب و لذیذ است که با استفاده از رسپی های متنوع و متنوع تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه و مطبوع در سراسر جهان مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفته است. برای آشنایی کامل و جزئی با نحوه درست کردن رولت تیرامیسو، لطفاً به ادامه این آموزش مراجعه کنید تا مراحل تهیه آن به صورت مفصل و مرحله به مرحله ارائه شود.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۶۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
نشاسته ذرت۲۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱۵ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
خامه قنادی۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۱۰۰ گرم

رولت تیرامیسو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه رولت تیرامیسو به روش مجلسی، ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. سپس زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و در دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله 2

نصف پودر قند را درون الک ریخته و روی سفیده تخم مرغ الک می کنیم. سپس با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده کاملا حجیم و ابری شود. مابقی پودر قند را نیز درون الک ریخته و روی آن الک می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، پودر قند را روی زرده تخم مرغ الک کرده و وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس زرده را با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط حجیم و کش دار شود.

مرحله 4

نسکافه را با پودر کاکائو و آب جوش مخلوط کرده و به آرامی به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به مخلوط زرده اضافه می کنیم.

مرحله 5

مخلوط تخم مرغ را با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و پف سفیده حفظ شود. سپس آرد، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ بار الک می کنیم.

مرحله 6

مخلوط آرد را به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه رولت یکدست شود. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مایه رولت را درون آن می ریزیم.

مرحله 7

سینی را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های بین مایه خارج شود. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می پزیم تا کاملا پخته شود. پس از آن ۵ دقیقه دیگر در فر خاموش می گذاریم.

مرحله 8

سینی را از فر خارج کرده و با پارچه نم دار نخی می پوشانیم. اجازه می دهیم رولت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا کاملا خنک شود. سپس روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 9

پودر قند را درون الک ریخته و روی کاغذ روغنی الک می کنیم. رولت را از قالب خارج کرده و روی کاغذ روغنی حاوی پودر قند قرار می دهیم. با کمک کاغذ روغنی، رولت را رول می کنیم.

مرحله 10

رولت را با پارچه تمیز نخی می پوشانده و ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. در همین حین، خامه صبحانه و پنیر ماسکارپونه را با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط خامه فرم بگیرد.

مرحله 11

رولت را از یخچال خارج کرده و ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم. سپس رولت را باز کرده و مخلوط خامه را روی آن می ریزیم. با پالت خامه را روی رولت پخش کرده و مجددا رول می کنیم.

مرحله 12

در نهایت، رولت را ۱ ساعت در یخچال استراحت می دهیم. پس از آن، از یخچال خارج کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم. همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. لذت ببرید!