۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای کفگیری ساده و مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوای کفگیری ساده و مجلسی با طعم بسیار عالی

حلوای کفگیری یکی از انواع حلوای سنتی و خوشمزه ایرانی است که ریشه و اصالت آن به شهرهای ارومیه و تبریز بازمی‌گردد. این حلوای لذیذ با روشی منحصربه‌فرد و اصیل تهیه می‌شود که در آن از ترکیب مواد اولیه خاص و فرآیندهای سنتی استفاده می‌گردد. برای آشنایی با جزئیات کامل و مراحل مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این حلوای سنتی خوشمزه، به‌طور کامل با وبلاگ در ادامه همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
پودر قند۱ لیوان
پودر هل۱ قاشق سوپخوری
روغن جامد½ لیوان
گردو یا بادام پودر شده⅓ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

حلوای کفگیری ساده و مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای کفگیری خوشمذاق، ابتدا آرد را در یک تابه مناسب الک می کنیم. سپس تابه را روی حرارت قرار داده و آرد را به آرامی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن کاملاً از بین برود.

مرحله 2

توجه داشته باشید که نیازی به تغییر رنگ آرد نیست و فقط کافی است که عطر خوش آن خارج شود. پس از اینکه خامی آرد گرفته شد، روغن را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله 3

در این مرحله، ترکیب آرد و روغن را به مدت 10 دقیقه با هم تفت می دهیم. سپس گردوی پودر شده را به همراه پودر هل به تابه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن مواد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله 4

پس از اینکه تابه را از روی حرارت کنار گذاشتیم، پودر قند را به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا منسجم شود. در ادامه حلوا را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و یک قسمت را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله 5

حالا زعفران دم کرده را به حلوای درون کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا رنگ حلوا به صورت کامل زرد شود. در صورت تمایل می توانیم از پودر کاکائو هم برای متنوع تر شدن رنگ های حلوا استفاده کنیم.

مرحله 6

در نهایت، با کفگیر یا قاشق از حلوا بر می داریم و در ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم حلوا را درون یک سینی فشرده کرده و با کاتر دلخواه آن را قالب بزنیم تا ظاهر مجلسی تری داشته باشد.