۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی قندی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی قندی مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی قندی یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در فرهنگ غذایی ایران است که به طور گسترده برای میهمانی ها و پذیرایی های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی ساده اما بسیار خوشمزه و لذیذ است و طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارد. برای آشنایی با فرآیند کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی قندی، لطفا به ادامه این مطلب آموزشی توجه نمایید. در اینجا جزئیات کامل و دقیقی از مواد لازم و روش پخت این شیرینی سنتی ارائه خواهد شد تا بتوانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن جامد¾ لیوان
پودر قند¾ لیوان
آرد سفید۱٫۵ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
خرفه، کنجد یا پودر پستهبرای تزیین

شیرینی قندی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی قندی خوشمزه و سرشار از طعم، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 2

سپس پودر قند را با روغن جامد و پودر هل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه، آرد و بکینگ پودر را به آرامی به مواد اضافه کرده و با لیسک ترکیب می کنیم تا خمیری نرم و یکدست به دست آید.

مرحله 3

خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و به قسمت دوم زعفران دم کرده و به قسمت سوم پودر کاکائو اضافه می کنیم. سپس از هر قسمت خمیر، به اندازه فندق برداشته و به صورت گرد شکل می دهیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله 4

در نهایت، روی هر خمیر با چاقو علامت + ایجاد کرده و به دلخواه کنجد، پودر پسته یا تخم خرفه می پاشیم. سینی را درون فر قرار داده و شیرینی ها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می پزیم تا اطراف آنها طلایی شود.

مرحله 5

پس از خنک شدن شیرینی ها، آنها را در ظرف چیده و سرو می کنیم. این شیرینی قندی خوشمزه و سرشار از طعم، می تواند به عنوان یک میان وعده یا دسر لذیذ مورد استفاده قرار گیرد.