۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

سوپ ذرت یکی از انواع پیش غذاهای ساده و محبوب در سطح بین المللی است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می شود. این غذای لذیذ و مقوی از ترکیب ذرت تازه یا کنسرو شده، آب یا سایر مایعات، و طیف گسترده ای از ادویه ها و مواد افزودنی دیگر ساخته می شود. در ادامه، آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه این سوپ خوشمزه را در وب وبلاگ آموزشی مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ذرت۳ لیوان
پیاز بزرگ۱ عدد
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
هویج بزرگ۲ عدد
آب مرغ۱ لیتر
آب۳ لیوان
قارچ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سوپ ذرت خوشمزه، ابتدا پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس سیب زمینی را پوست کرده و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم. هویج را نیز پوست کرده و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. قارچ ها را نیز شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، روغن مایع را در قابلمه ای مناسب گرم کرده و پیاز نگینی شده را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیب زمینی و هویج خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

سپس ۲ لیوان ذرت را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. آب مرغ غلیظ و آب را به همراه درب قابلمه اضافه می کنیم تا سبزیجات کاملا پخته شوند.

مرحله 4

زمانی که سبزیجات پخته و نرم شدند، آنها را با گوشتکوب برقی میکس می کنیم تا حالت پوره پیدا کنند. در ادامه، شیر را در قابلمه ای دیگر گرم کرده و به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله 5

قارچ ها را نیز با آب لیمو ترش تفت داده و به سوپ اضافه می کنیم. در نهایت، نمک و فلفل سیاه را به سوپ اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا جا بیوفتد. سوپ را در ظرف مورد نظر سرو کرده و با خامه رقیق شده تزئین می کنیم.