۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک سیب و هویج ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک سیب و هویج ساده با طعم بسیار عالی

کیک سیب و هویج یکی از انواع کیک های ساده و متداول در سطح بین المللی است که با استفاده از رسپی های متنوع و گوناگونی تهیه می گردد. این دسر لذیذ و خوشمزه از ترکیب میوه های سیب و هویج به همراه سایر مواد اولیه مرسوم در پخت کیک تشکیل می شود. برای آشنایی کامل و دریافت آموزش مرحله به مرحله نحوه تهیه این کیک خوشمزه، لطفاً در ادامه با این وبلاگ آموزشی همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
هویج۲ عدد متوسط
سیب۲ عدد کوچک

کیک سیب و هویج ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک سیب و هویج ساده، ابتدا مواد یخچالی را از قبل از ۳۰ دقیقه خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله 2

سپس تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط روشن و کش دار شود.

مرحله 3

در ادامه، روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم. سپس آرد را همراه با بکینگ پودر و پودر دارچین الک کرده و به مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به صورت دورانی هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله 4

در این مرحله، هویج و سیب را می شوییم، پوست آن ها را جدا کرده و هویج را با دندانه های ریز و سیب را با دندانه های درشت رنده می کنیم و به مایه کیک اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله 5

سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در این حین، قالب مناسب را انتخاب کرده و با روغن مایع یا روغن جداکننده چرب می کنیم. مایه کیک را درون قالب ریخته و چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های درون مایه کیک از بین برود.

مرحله 6

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد تا کاملا آماده شود. در صورت نیاز، گریل را روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود.

مرحله 7

در نهایت، با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی، کیک را تست کرده و در صورت پخته شدن کامل، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و به فرم دلخواه برش می زنیم و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.