۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد ژامبون، پیش غذای مجلسی برای مهمانی!

نکات و دستور پخت سالاد ژامبون، پیش غذای مجلسی برای مهمانی!

سالاد ژامبون یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذی است که با ترکیب مواد متنوع به آسانی قابل تهیه می‌باشد. این سالاد خوش طعم را می‌توان با استفاده از ژامبون، سوسیس سرخ شده یا تن ماهی آماده کرد و به عنوان یک پیش غذای شیک و جذاب برای پذیرایی مهمانان مورد استفاده قرار داد. برای آشنایی کامل و گام به گام با نحوه تهیه این سالاد لذیذ، در ادامه همراه وبلاگ آموزشی شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ژامبون مرغ و قارچ۷ ورق
پیاز قرمز۱ عدد
کنسرو سبزیجات۱ عدد
سس مایونز۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
تخم مرغ پخته۳ عدد
کاهوبه مقدار لازم
پیاز بنفش کوچک برای تزئین۱ عدد
مغز گردو خرد شده برای تزئین سالادبه مقدار لازم

سالاد ژامبون، پیش غذای مجلسی برای مهمانی!

مرحله 1

ابتدا برگ‌های مقداری کاهوی فرانسوی را از هم جدا کرده و تمیز بشویید. سپس داخل سبد قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. به جای کاهوی فرانسوی، می‌توانید از کاهوی معمولی استفاده کنید و برگ‌های سالم کاهو را تمیز بشویید و کنار بگذارید.

مرحله 2

بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک قابلمه یا ظرف قرار دهید، مقداری آب روی آن‌ها بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آبپز شوند، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند.

مرحله 3

سپس ژامبون‌ها را در اندازه‌های کوچک به شکل مربعی خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید. به جای ژامبون می‌توانید از سوسیس استفاده کنید، اما در صورتی که خواستید از سوسیس برای سالاد استفاده کنید، ابتدا سوسیس‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله 4

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سوسیس‌ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید. در حین تفت دادن، سوسیس‌ها را هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شوند و سوسیس‌ها نسوزند.

مرحله 5

بعد تابه را از روی حرارت بردارید، سوسیس‌های سرخ شده را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید. در این مرحله به جای ژامبون یا سوسیس می‌توانید از تن ماهی هم استفاده کنید و داخل سالاد بریزید.

مرحله 6

اگر از تن ماهی برای این سالاد استفاده کردید، حتماً تن ماهی را قبل از استفاده ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید تا برای استفاده آماده شوند. سپس در آن را باز کنید و تن ماهی را داخل یک ظرف بریزید و روغن آن را جدا کنید و دور بریزید.

مرحله 7

ژامبون‌های خرد شده را داخل یک ظرف مناسب برای سالاد بریزید و کنسرو سبزیجات را روی آن‌ها بریزید. با هم مخلوط کنید. به جای کنسرو سبزیجات می‌توانید از سبزیجات پخته شده به طور جداگانه استفاده کنید و هر کدام را بپزید بعد به ظرف سالاد اضافه کنید.

مرحله 8

سپس یک پیاز بنفش را پوست بگیرید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید و در ظرف سالاد روی بقیه مواد بریزید. با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد کاملاً با هم ترکیب شود. بعد مقداری سس مایونز روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 9

وقتی سس مایونز کاملاً به خورد مواد سالاد رفت و همه مواد به سس آغشته شدند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند. مقدار سس بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید.

مرحله 10

سپس برگ کاهوها را داخل ظرف مناسب سرو بچینید به طوری که کاملاً کف و دیواره‌های ظرف با کاهو پوشانده شود. بعد از مخلوط مواد سالاد داخل ظرف بریزید و پخش کنید. سطح آن را صاف کنید و سعی کنید که مواد سالاد در همه قسمت‌ها به طور یکسان پخش شود.

مرحله 11

بعد تخم مرغ‌های آب پز را پوست بگیرید، سپس با یک برش طولی از وسط نصف کنید. دوباره با یک برش طولی دیگر هر قسمت را از وسط نصف کنید. بعد برش‌های تخم مرغ را روی سالاد بچینید و تخم مرغ‌ها را به طور پراکنده در همه قسمت‌های سالاد قرار دهید.

مرحله 12

سپس یک پیاز بنفش را پوست بگیرید، به شکل خلالی و باریک خرد کنید و روی سالاد و تخم مرغ‌ها بریزید. مقداری هم فلفل سیاه روی سالاد بریزید. بعد از آن سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب جا بیفتد و عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله 13

بعد از آن به دلخواه و با سلیقه خودتان روی سالاد را با سس مایونز یا هر نوع سس دیگری تزئین کنید. می‌توانید برای روی سالاد از مقداری مغز گردوی خرد شده هم استفاده کنید. سپس سالاد ژامبون را به عنوان یک پیش غذای شیک و خوش طعم برای پذیرایی سرو کنید.