۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ بندری به روش مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مرغ بندری به روش مخصوص با طعم بسیار عالی

مرغ بندری، که گاه به نام چیکن بندری نیز یاد می‌شود، یکی از ساندویچ‌های سنتی و خوشمذق ایرانی محسوب می‌گردد. این غذای محبوب، سابقه ای طولانی در فرهنگ غذایی کشور دارد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله مرغ بندری، لطفاً به طور دقیق به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
قارچ۵ عدد
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

مرغ بندری به روش مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مرغ بندری خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه قرار می دهیم. سپس پوست یکی از پیازها را جدا کرده، آن را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 2

حال آب اضافه می کنیم تا سینه مرغ را بپوشاند، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم کرده و سینه مرغ را به مدت 1 ساعت در آب جوش می پزیم.

مرحله 3

پس از گذشت این زمان، سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم. پوست پیاز باقی مانده را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در تابه ای با حرارت ملایم، آن را در روغن مایع تفت می دهیم تا طلایی شود.

مرحله 4

در ادامه، فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی ریز خرد کرده و به پیاز اضافه می کنیم. پس از تفت دادن تا زمانی که بوی خامی فلفل از بین برود، استاک مرغ را صاف کرده و به همراه مرغ ریش ریش شده به تابه اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا آب اضافی تبخیر شود.

مرحله 5

سپس قارچ را شسته و به صورت ورقه ای خرد کرده و در تابه ای با روغن مایع و حرارت ملایم، آن را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. زمانی که آب اضافی مرغ تبخیر شد، قارچ را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود.

مرحله 6

در نهایت، کاهو را به همراه خیارشور و گوجه فرنگی به صورت ساندویچی خرد کرده و مرغ بندری را درون نان باگت قرار داده و به همراه این سبزیجات و سس مخصوص سرو می کنیم.